Já mám, kdo má? Zvířata

Poznáváte zvířata z blízkých i vzdálených krajů. Děti si rozšíří slovní zásobu. S přiloženým návodem plným tipů rozvinou řadu dalších dovedností.

K ruce budete mít přehled všech zvířat a nápady na mnoho aktivit pro jednotlivce i skupinu. 

Tento balíček karet využijete plnohodnotně doma, tak i ve školní lavici. 

 

265 Kč
Kategorie: profi tisk
vše: Profi tisk
věk: předškolák, 1. třída, 3 - 5 let
oblast: svět kolem nás
téma: zvířata
typ materiálu: hra
druh hry: já mám, kdo má

Komu je hra určena?

Hru využijí děti v předškolním vzdělávání a také v 1. a 2. ročníku. 

Produkt obsahuje:

  • 2×23 hracích karet
  • přehled
  • pravidla + nápady k dalšímu využití

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 20,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • pojmenovat jednotlivá zvířata
  • rozlišit první a poslední písmeno ve slově
  • rozložit slovo na jednotlivé hlásky
  • poznat samohlásky a souhlásky

Uvnitř máte přehledný manuál s nápady na co nejpestřejší využití hry. Stejně tak přehled všech 44 použitých zvířat. Karty jsou akorát velké, aby se dětem pohodlně držely a aby se z nich dalo i dobře číst. Kódované řazení jednotlivých karet poskytuje možnost vlastní kontroly.

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je hráči navzájem vidí. Na každé kartě jsou dvě zvířata s jejich počátečním písmenem.

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má kohouta?“ jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, který má v horní části kohouta, a položí otázku ze spodní části karty (v tomto případě: „Kdo má ovci?“). 

 

Aktivity pro jednoho hráče:

Práce s jednou kartou (zvíře z horní části): 

  • poskládá název zvířete z písmen abecedy
  • vyhláskuje název zvířete
  • vyslabikuje název zvířete a řekne délku slabik
  • provede hláskovou stavbu slova
  • sestaví symboly pro samohlásky a souhlásky podle slov na kartě
  • vymyslí další tři zvířata, která začínají na stejné písmeno jako to na kartě

 

Práce s několika kartami (zvíře z horní části):

  • seřadí karty podle abecedy
  • roztřídí karty podle počtu slabik jednotlivých slov
  • přepíše písmena z karet do psacího písma
  • vymyslí příběh, kde budou zastoupena všechna zvířata z karet

Aktivity pro skupinu:

  • Zvířecí abeceda. Skupina si vylosuje několik karet. Určí počáteční písmena zvířat z horní části karty a seřadí je podle abecedy.
  • Marťani. Každý si vylosuje kartu a provede hláskovou analýzu - vyhláskuje obě slova. Ostatní provádějí sluchovou syntézu a hádají slova.
  • Psací Kimovka. Na stůl vyskládáme určitý počet karet. Děti se snaží zapamatovat si co nejvíce zvířat. Po časovém limitu karty zakryjeme. Děti zapíšou co nejvíce zvířat, která si zapamatovaly.
  • Pantomima. Hráč si vylosuje kartu a z té si vybere jedno zvíře. To se pokusí pomocí pantomimy ztvárnit. Ostatní hádají.
  • Hlásková stavba slova. Každá skupina dostane sadu symbolů pro samohlásky a souhlásky a jednu kartu se zvířaty. Ze symbolů sestaví názvy těchto dvou zvířat. Úkolem druhé skupiny je poznat, která hlásková stavba slova patří ke kterému zvířeti.
  • Domečky. Karty s konkrétními charakteristikami rozmístíme po prostoru. Každý má jednu či více hracích karet a hledá jejich domeček podle horního obrázku na kartě. Možné charakteristiky: první písmeno, poslední písmeno, počet slabik, druh nohy (kopyto, tlapa, pařáty).
  • Hledačka. V prostoru rozmístíme karty. Skupina si vylosuje jedno písmeno. Úkolem je najít zvíře na dané písmeno, vrátit se na stanoviště a zapsat správně název zvířete.
  • Na procházce v zoo / na statku. Všichni sedí v kruhu. Každý si vylosuje jednu kartu a vybere obrázek. První hráč řekne větu: „Na procházce v zoo jsem viděl...” (doplní slovo ze svého obrázku). Druhý hráč zopakuje větu + první slovo a přidá druhé. Takto se postupně přidávají ostatní hráči. Cílem hry je vytvořit co nejdelší větu.
  • Kimovka. Na stůl vyskládáme určitý počet karet. Děti si je snaží zapamatovat ve správném pořadí. Po časovém limitu karty zakryjeme a proházíme. Cílem je vrátit karty do původního rozložení.
  • Ano - ne. Hráč si vylosuje jednu kartu a vybere si jedno zvíře. Ostatní pokládají otázky typu: Máš chlupy? Žiješ v lese? Jsi větší než liška? Hráč odpovídá pouze ano - ne. Cílem je uhádnout zvíře vhodně zvolenými otázkami.
  • Myšlenková mapa. Třídu rozdělíme na několik skupin. Vylosujeme kartu a vybereme jedno zvíře. K danému zvířeti se snaží skupiny zapsat co nejvíce pojmů, které s ním úzce souvisejí. Po skončení práce přečte každá skupina svou myšlenkovou mapu. Ostatní skupiny označují modrou pastelkou stejné pojmy. Pak pokračuje další skupina. Pojmy, které nikdo jiný neměl, označí zeleně. S těmi pak můžeme rozvinout diskusi.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:
Zpět do obchodu